Toimitusehdot

 

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteiden myynnistä vastaa Lankaputiikki Silmukka (y-tunnus 2786674-4). Verkkokaupassa myydään neulelankoja, tarvikkeita ja neulelehtiä. Myynti- ja toimitusalue on Suomi. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron (24 % tai 10 %). Tuotteiden hinnat eivät sisällä toimituskuluja, vaan ne lisätään tilauksen loppusummaan. Pidätämme oikeudet tuotteiden hintojen ja postituskulujen muutoksiin.

 

Tilaaminen

Tuotteet tilataan internetin välityksellä Lankaputiikki Silmukan verkkokaupassa ostoskorin kautta. Asiakas kerää haluamansa tuotteet ostoskoriin, jonka jälkeen siirtyy toimitustavan valintaan ja maksamiseen. Kun tilaus on maksettu, asiakas saa tilausvahvistuksen sähköpostilla. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä. Kun tilaus on käsitelty ja lähetetty, tai valmiina noudettavaksi liikkeestä, asiakas saa toimitusvahvistuksen sähköpostiin. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Asiakas voi rekisteröityä verkkokaupan asiakkaaksi, jolloin omat tiedot tallentuvat ja ovat helposti käytettävissä seuraavaan tilaukseen. Rekisteröityneet asiakkaat pääsevät myös tarkastelemaan tilaustietojaan omalla tilillään. Tilauksen voi tehdä myös ilman rekisteröitymistä. Lisää tietoa asiakasrekisteristä ja tietojen käytöstä löydät Rekisteriselosteesta. Tilaustavasta riippumatta ilmoitathan tilatessa puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi, jotta voimme lähettää sinulle tilausvahvistuksen ja toimitusilmoituksen paketin seurantakoodeineen. Saat myös paketin saapumisilmoituksen tekstiviestillä Postilta.

Verkkokaupan ja kivijalkaliikkeen varasto on yhteinen, joten verkkokaupan tuotteet ovat myynnissä myös liikkeessä osoitteessa Pinninkatu 25, 33100 Tampere. Tästä johtuen on joskus mahdollista että tilaamasi tuote ei oikeasti enää olekaan varastossa, vaan on juuri myyty kivijalkaliikkeestä. Tällaisessa harvinaisessa tapauksessa sinulle tarjotaan tilalle korvaavia, samanhintaisia tuotteita tai hyvitämme rahat sinulle. Puuttuvia tuotteita ei toimiteta erikseen jälkitoimituksena.

Verkkokaupassa on myynnissä vain tuotteita, joita on varastossa. Jos jokin tuote tai väri on lopussa, sitä ei voi ostaa verkkokaupasta. Poikkeuksena ovat ennakkomyynnissä olevat tuotteet, joita voi tilata etukäteen ennen tavaroiden saapumista Lankaputiikki Silmukkaan. Ennakkomyyntituotteet on selkeästi merkitty erikseen ja ne toimitetaan asiakkaalle tuotetiedoissa mainittuna ajankohtana.

Tuotetiedot ja kuvat

Tuotekuvat ovat joko lankojen valmistajan värikarttakuvia tai Lankaputiikki Silmukan ottamia. Huomaathan, että välttämättä jokaista erää ei erikseen kuvata, vaan käytämme näitä samoja kuvia pidempään. Lankojen värit ja niiden sävyt saattavat vaihdella tietokoneiden näytöillä. Värivaihtelua voi esiintyä myös eri värjäyserien välillä, varsinkin käsin värjätyissä tuotteissa. Huomaathan, että kuva ei siis välttämättä vastaa täydellisesti juuri varastossa olevia lankavyyhtejä tai keriä. Jos tilaat useamman kappaleen samaa väriä, pyrimme valikoimaan sinulle samaa värjäyserää ja mahdollisimman samanväriset vyyhdit.

Kaupassa on esitetty tuotetiedoissa lankojen pesuohje, puikkosuositus ja neuletiheys, mikäli kyseiset tiedot ovat saatavilla. Puikkosuositukset ja neuletiheydet ovat suuntaa antavia. Todellinen neuletiheys riippuu neulepinnasta, valitusta puikkokoosta ja neulojan käsialasta.

 

Maksutavat

Tuotteet ja niiden toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, yleisimmillä pankki- ja luottokorteilla sekä mobiilimaksuna.

Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Checkout Finland Oy (y-tunnus 2196606-6) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Checkout Finland Oy näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Checkout Finlandin maksuehdot löydät osoitteesta https://checkout.fi/materiaalit/maksuehdot/

Pankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Checkout Finland Oy. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti. Checkout Finland tarjoaa myös mahdollisuuden maksaa tilisiirtolomakkeella.

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode -todentamispalvelut. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Masterpass ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa.

Pivo - Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot

MobilePay - Maksuehdot ovat tarjolla MobilePayn sivuilla: mobilepay.fi/fi-fi/Pages/faq.aspx

Masterpass - Maksuehdot ovat tarjolla Masterpassin sivuilla: masterpass.com/assets/pdf/masterpassoperatingrules.pdf

 

 

Toimitustavat ja toimituskulut

Tilaukset käsitellään ja lähetetään kahden arkipäivän kuluessa tilauksestasi, ellei toisin ole mainittu. Maanantaisin kivijalkaliike on suljettu, joten myöskään verkkokaupan tilauksia ei lähetetä maanantaisin. Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut.

Tilaus toimitetaan Postin pakettina, jota voit seurata toimitusvahvistuksen mukana tulevalla lähetystunnuksella. Toimitusajat ovat kulloinkin voimassaolevien Postin toimitusaikataulujen mukaiset. Yleensä paketit ovat perillä 1-2 arkipäivän kuluessa lähettämisestä. 

Mikäli tilaus sisältää tuotteita, joille on verkkokaupassa ilmoitettu erillinen toimitusaika (esim. ennakkotilaustuote), toimitetaan koko tilaus kerralla pisimmän toimitusajan mukaisesti. 

 

Valittavissa olevat toimitustavat:

POSTIPAKETTI seurantatunnuksilla - 5,90 €

Hae pakettisi haluamastasi postin toimipisteestä. Saat ohjeet noutamiseen paketin saapuessa. Paketti on ilmastoystävällinen Posti Green-lähetys.

Kun paketti on saapunut postitoimipaikkaasi, saat siitä ilmoituksen. Huomaathan, että Posti ilmoittaa pakettien saapumisista ensisijaisesti vain tekstiviestillä tai sähköpostilla. Paperinen saapumisilmoitus lähetetään vain siinä tapauksessa, jos vastaanottaja ei ole ilmoittanut puhelinnumeroa tai sähköpostiosoitetta. On siis tärkeää, että tilatessasi syötät ajantasalla olevat yhteystiedot. 

Pienet paketit Posti toimittaa mahdollisuuksien mukaan kirjelaatikkoon. (Esimerkiksi puikot, kirjat ja lehdet mahtuvat postiluukkuun, mutta lankapaketit eivät.)

 

SmartPOST – toimitus pakettiautomaattiin - 5,90 €

Nouda tilauksesi valitsemastasi automaatista. Saat ohjeet noutamiseen tekstiviestillä paketin saapuessa. Paketti on ilmastoystävällinen Posti Green-lähetys. Postin tiheä verkosto ja myymälöiden sekä kauppakeskusten pitkät palveluajat iltaisin ja viikonloppuisin takaavat, että paketin voi noutaa automaatista silloin kun se itselle parhaiten sopii.

Valitse haluamasi SmartPOST automaatti tai toimipiste tilausta tehdessä. Jos toimipistettä ei ole mainittu tilauksessa, paketti toimitetaan osoitettasi lähimpänä olevaan automaattiin.

 

Postin kotiinkuljetus - 17,90 € 

Posti tuo tilauksesi haluamaasi osoitteeseen ilmastoystävällisenä Posti Green-lähetyksenä, ja soittaa ja sopii kanssasi sopivimman toimitusajankohdan.

 

Nouto putiikilta – 0,00 €

Voit noutaa tilauksesi myös ilman toimituskuluja Tampereen myymälästämme. Osoite on: 
Lankaputiikki Silmukka
Pinninkatu 25, 33100 Tampere

AVOINNA: Ti & Ke klo 11-18, To & Pe klo 10-17, La 11-15, Su & Ma suljettu

Tilaus on noudettavissa putiikin aukioloaikoina. Saat sähköpostilla toimitusvahvistuksen, kun tilaus on noudettavissa.

 

Yli 100 € tilaukset toimitetaan ilman postikuluja postipakettina tai pakettiautomaattiin. Kotiinkuljetus on aina maksullinen.

 

Palautusehdot

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut tai asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tulee asiakkaan ilmoittaa virheestä välittömästi Silmukkaan: info@lankaputiikkisilmukka.fi.

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 7 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio kuljettajalle (Postille). Tarkastathan paketin heti kun noudat tai vastaanotat sen, jotta voit heti ilmoittaa mahdollisesta rikkoutuneesta paketista.

 

Muuta

Lankaputiikki Silmukka pidättää oikeuden muuttaa toimitusehtoja. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Lankaputiikki Silmukka käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti.